torsdag 11 februari 2010

SM i Bänkpress 2009 Sundbyberg

Med min lilla hejarklack på läktaren var det nu dags att visa att jag vet var skåpet ska stå.

Sista genrepet veckan innan gav ett sjujävulens tryck i lyften. Bara att vila men säg den lycka som varar.... Halsont! Fan! Tills tävlingsdagen var i allafall vikten inget problem. 109,5 kg. Nice. Då kunde jag trycka i mig en "nyttig" Lionsbar. Uppvärmingen startade men vart tog kraften vägen? Svettades som en gris. Vad händer? Ingången satte jag till 270 kg. Ingen bra träff på bröstet men det kändes bra då lyftet blev godkänt. I andra gick jag på 275. Bom! Fasen! Nu jäklar. Jamroz, den rackaren, går på 280 och får godkänt. Starkt!
Nu finns det bara en sak att göra: 282,5! Men nix. Men när jag granskar videon så ser jag att det kunde gått. Nåväl. Stort grattis till Jamroz som vann detta år. Nu får jag leva som Silverfisken tills nästa SM. Men vänta bara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar