torsdag 7 januari 2010

EM Master, La Louviere Belgien 23-25 oktober 2009

Niklas, Conny, Jukka, Marina och jag själv flög ner till Bryssel. Väl där hyrde vi en stor bil för att senare trassla oss ned till La Louviere, en pittoresk fransktalande liten stad. Som tur var hade Jukka med sig sin finsktalande GPS. Tokigt nog så hade den lilla staden en lastbilsstrejk just på den gatan som vi skulle åka på. Den finska tanten blev vansinnigt arg när vi inte alls körde som hon ville. Vi kom fram till slut och upptäckte att vi bodde centralt i stan. Skönt! Sängarna var stenhårda men det gjorde inte så mycket för allt annat var fint. Nu var det dags att kolla in arenan. Efter lite slingrande hittade vi dit. Helt okey det med!
Hemma hade jag kört in Super Katana strl 52 som fungerat riktigt bra men hade inte hunnit köra så tungt som jag hade velat. Till tävlingen....valde en säker ingång om det nu finns sådana en del "förståsigpåare" säger det i alla fall. 260 kg säkert och tre vita....265 kg ännu bättre....går för guld i sista 275 kg men för tungt denna gång. Vågar inte och är lite osäker fortfarande hur hårt jag kan dra tröjan. Conny 3:a med 255 kg, ingen dålig debut för Domkraften från Tystberga, jobbigt stark gubbe den där......Trevligt resesällskap, god mat och bra tävling så nu är det bara hem och ladda om till bänkpress sm i sundbyberg.

1 kommentar:

  1. Mmm kul om man hade en chans att komma ifatt bara.
    Men vi har roligt under tiden som vi leker katt o råtta med varandra i varje fall.
    Jag jagar o du drar ifrån
    /Domkraften

    SvaraRadera